reklama

Nákup vlakového lístka online? - Reakcie

Vo svojom predchádzajúcom článku o hrôzach nákupu vlakového lístka online som sľúbil pokračovanie po obdržaní reakcie ZSSK. Túto reakciu som obdržal na druhý deň doobeda, čiže bola celkom promptná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Bola aj celkom obsiahla, preto ju to nebudem citovať. Musím uznať, že bola aj k veci a plná printscreenov toho, kde mám aké tlačítko kedy stlačiť. Vysvetlili mi, že pri nákupe lístka z Prahy do Ilavy musím kúpiť najskôr lístok z Prahy do Púchova a potom z Púchova do Ilavy a dokonca mi vypísali aj ceny jednotlivých variant cestovného a odpoveď obsahovala aj ospravedlnenie za problémy s načítaním s ktorými mi pomôcť nevedeli.

Práca helpdesku teda na výbornú, ale hoci to trochu zmiernilo moju nasrdenosť, faktom ostáva, že samotný systém za moc nestojí. To skutočne nie je možné kupovať lístok s prestupom priamo? A cenu lístka zistím efektívnejšie mailom na helpdesk, než z nákupného systému? A na čo som v maile na support zabudol upozorniť, skutočne sa nedá zaškrtnúť pri nákupe políčko „obojsmerný lístok“, ale musím kupovať dva lístky smerom tam a dva smerom naspäť?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iste, všetko sa to dá aj s vyplňovaním kopy osobných údajov nakúpiť behom 15 minút, ale ak toto všetko vie asi každý iný systém, s ktorým som kedy nakupoval cestovné doklady, neexistuje objektívny dôvod, prečo by to nemal vedieť práve tento a prečo by to miesto 15tich minút nemalo trvať 5.

Koncom mailu sa objavili aj takéto slová: „...naša spoločnosť však pripravuje redizajn internetovej stránky, ktorého cieľom je zjednodušiť internetový nákup. Zmeny v internetovom predaji sú naplánované na začiatok budúceho roka“. Neostáva teda než dúfať, že redizajn bude navrhovať a schvaľovať niekto príčetný a dôraz bude kladený na užívateľnosť a funkčonsť a nie kamarátske vzťahy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rád by som zareagoval tiež na diskusiu, ktorá sa rozprúdila pod mojim článkom (všetkým zúčastneným ďakujem za ich čas a pozornosť), konkrétne polemike ohľadom osobných údajov.

Prečo zo zásady všade uvádzam čo najmenej osobných údajov, prečo nemám v mobile zapnutú lokalizáciu a vôbec, prečo sa snažím po sebe nechávať kybernetických stôp čo najmenej, by bolo na iný článok a možno ho aj niekedy napíšem. Faktom je, že som sa tak rozhodol a že zákon je v tomto smere na mojej strane.

Napriek tomu rozumiem, že je pre ZSSK jednoduché mať každý doklad personifikovaný číslom občianskeho (aj keď fakt nestačí meno a priezvisko?). Dokonca som ho ochotný vyplniť pri objednávke lístka. Ale nie je dôvod, aby som ho musel zadávať už pri registrácii do systému. Niekto v tom možno rozdiel nevidí a je rád, že číslo zadá raz a potom už pri nákupe každého lístka nemusí a ja nemám nič proti tomu, aby tam taká možnosť bola. No ja by som bol radšej, aby to číslo pri mojom profile nebolo uložené natrvalo a chcem mať možnosť si toto zvoliť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa týka adresy trvalého bydliska, tak tu sa niet o čom baviť. Pri nákupe na internete síce častokrát túto adresu zadávam, ale až v momente, keď si nechávam tovar doručiť domov. Rozhodne nie skôr, než vôbec viem cenu za tovar! ZSSK dokonca na nákup nevystavuje ani faktúru tak načo aká adresa? Telefónne číslo dtto. K nákupu nie je viazaná žiadna služba, ktorá by poskytovala aktuálne info o meškaní vlaku cez telefón, ani nič podobné a aj keby bola, opäť: chcem mať možnosť si zvoliť, či ju budem využívať, alebo nie. Takto ma napadajú len dva dôvody prečo by ZSSK chcela mať moje číslo: telemarketing, alebo teleprieskum. A o tie záujem rozhodne nemám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže: je celkom jedno, či Vám záleží na tom, koľko toho o sebe kde napíšete, alebo nie, ale ten, komu na tom záleží, by si mal mať možnosť zvoliť, či takú informáciu poskytnúť chce, alebo nie. A toto rozhodnutie by mal urobiť na základe jasnej informácie, načo ten ktorý údaj predajca potrebuje a akú službu vďaka tomu údaju môže zákazníkovi sprístupniť. Pri nákupe čiapky odo mňa nikto nemá dôvod žiadať číslo topánok.

Michal Egly

Michal Egly

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dve zásady šťastného života: 1.Nelám si hlavu maličkosťami, 2. Všetko sú maličkosti Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu